Menu
Obec Oskava
ObecOskava

O naší obci Oskava

Obec Oskava se nazývá podle říčky Oskavy, její jméno je často spojováno se starogermánským označením jasanového lesa (jesenice=Askaha). Oskava vznikala postupně, takže nelze přesně určit datum založení. První písemná zmínka o obci byla zaznamenána v r. 1344. Výzkum v nedávné době prokázal, že se zde zřejmě již ve 13. století, snad i mnohem dříve v době keltské a velkomoravské, rýžovalo zlato a rozvíjelo železářství.

Oskava

Podání žádosti o zveřejnění informací fyzických a právnických osob na Portálu veřejné správy

1. Identifikační kód

 

2. Kód

 

3. Pojmenování (název) životní situace

Podání žádosti o zveřejnění informací fyzických a právnických osob na Portálu veřejné správy

4. Základní informace k životní situaci

Portál veřejné správy zajišťuje (podle ustanovení § 6f odst. 4 zákona č. 365/2000 Sb., o informačních systémech veřejné správy a o změně některých dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů) přístup k informacím fyzických osob a právnických osob, a to zejména k formulářům v elektronické podobě těchto osob.

Přístup ke zveřejněným informacím je umožněn všem uživatelům Portálu veřejné správy.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

O zveřejnění informací může požádat fyzická osoba, podnikající fyzická osoba nebo právnická osoba, resp. její statutární zástupce (dále též "objednatel služby zveřejnění informací").

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Služba zveřejnění informací může být poskytnuta pouze na základě písemné smlouvy uzavřené mezi Ministerstvem vnitra a objednatelem služby zveřejnění informací, přičemž nedílnou součásti smlouvy jsou podmínky poskytování služby zveřejnění informací.

Smlouva nabývá účinnosti dnem podpisu oběma smluvními stranami.

Právní vztah vniklý uzavřením smlouvy se řídí zákonem č. 513/1991 Sb., obchodní zákoník, ve znění pozdějších předpisů, a to bez ohledu na to, zda objednatelem služby zveřejnění informací je fyzická osoba, podnikající fyzická osoba nebo právnická osoba.

Ministerstvo vnitra zajistí přístup k těmto informacím tak, že zveřejní podklady poskytnuté objednatelem v rámci Portálu veřejné správy způsobem umožňujícím dálkový přístup:

  • Seznam zveřejněných informací bude dostupný z Karty subjektu,v řádku Publikované dokumenty. Webová stránka Karta subjektu je dostupná z detailu konkrétního subjektu v prostředí Seznamu držitelů datových schránek. Příslušný subjekt je možno vyhledat přímým zadáním názvu, dle IČ nebo ID datové schránky, případně ručním prohledáním seznamu subjektů dle kategorií.

  • Seznam zveřejněných informací bude dále dostupný ze vstupní stránky Portálu veřejné správy, sekce Zveřejňované informace, po kliknutí na text "Nepovinně". Zveřejňované informace jsou v kompletním seznamu řazeny chronologicky sestupně.
V každém ze seznamů popsaných ve výše uvedených odrážkách má návštěvník Portálu veřejné správy možnost zvolit zobrazení detailu zveřejněné informace. Následně se zobrazí webová stránka, obsahující všechny údaje, které objednatel služby zveřejnění informací dodal Ministerstvu vnitra v podkladech. Každá zveřejněná informace bude mít vlastní unikátní URL adresu.
Objednatel služby zveřejnění informací bere na vědomí, že služba zveřejnění informací nebude poskytována v době technické odstávky Portálu veřejné správy nebo v době výpadku Portálu veřejné správy z jiných důvodů.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Objednatel služby zveřejnění informací podklady poskytne v elektronické podobě ve formátu, který je Ministerstvem vnitra stanoven.

Podklady zašle do datové schránky: "Automat PVS (Ministerstvo vnitra)", ID schránky: "uur3q2i".

8. Na které instituci životní situaci řešit

Ministerstvo vnitra

9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit

 

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Doklady nejsou stanoveny.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Cena za poskytované služby:

  • 5 000 Kč bez DPH za prvních 30 kalendářních dnů poskytování služby zveřejnění informací;
  • 500 Kč bez DPH za každé další období v délce 30 kalendářních dnů, následujících po prvních 30kalendářních dnech poskytování služby.
Období poskytování služby zveřejnění informací se stanovuje v násobcích jednotky o délce 30 kalendářních dnů.
Objednatel služby zveřejnění informací v podkladech pro zveřejnění vyznačí počet jednotek o délce 30 kalendářních dnů, přičemž nejvýše přípustné období poskytování služby zveřejnění informací je stanoveno na dobu 12-ti jednotek o délce 30 kalendářních dnů.
Cena za poskytování služby zveřejnění informací je splatná jednorázově za celou dobu poskytování služby zveřejnění informací, a to po podpisu smlouvy, avšak před zahájením poskytování služby zveřejnění informací.
Objednatel služby zveřejnění informací je povinen uhradit cenu za poskytování služby zveřejnění informací v plné výši včetně DPH na základě výzvy k úhradě, kterou obdrží od Ministerstva vnitra. Úhradou ceny se rozumí připsání příslušné částky na účet Ministerstva vnitra.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

K zahájení poskytování služby zveřejnění informací dojde v den požadovaný objednatelem služby zveřejnění informací, ne však dříve, než 10. kalendářní den ode dne nabytí účinnosti smlouvy a nikoli dříve, než 10. kalendářní den ode dne úhrady ceny za poskytování služby zveřejnění informací dle smlouvy.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Další účastníci postupu nejsou stanoveni.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Další činnosti nejsou stanoveny.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Objednatel služby zveřejnění informací zašle podklady do datové schránky: "Automat PVS (Ministerstvo vnitra)", ID schránky: "uur3q2i".

18. Jaké jsou související předpisy

19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

Objednatel služby zveřejnění informací nemá nárok na změnu obsahu zveřejněných informací a formulářů v průběhu doby platnosti smlouvy o zveřejnění informací.

V mimořádných a odůvodněných případech může Ministerstvo vnitra povolit provést aktualizaci obsahu informací a formulářů na základě nových podkladů poskytnutých objednatelem služby zveřejnění informací.

20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

Sankce nejsou stanoveny.

21. Nejčastější dotazy

 

22. Další informace

23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě

24. Související životní situace a návody, jak je řešit

25. Za správnost návodu odpovídá útvar

Ministerstvo vnitra

- Odbor veřejné správy a eGovernmentu, oddělení komunikace eGovernmentu

26. Kontaktní osoba

27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni

24.09.2012

28. Popis byl naposledy aktualizován

05.11.2013

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.

30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace

Zjednodušený přehled úkonů:

ÚkonObjednatel služby zveřejnění informacíMinisterstvo vnitra
a.Připraví podklady pro zveřejnění ve formě požadované Ministerstvem vnitra.
b.Dodá podklady do určené datové schránky Ministerstva vnitra.
c.Dodá Ministerstvu vnitra podepsaný návrh smlouvy o zveřejnění informací dle zveřejněného vzoru, a to ve třech stejnopisech.
d.Posoudí, zda podklady jsou v souladu s článkem 3 smlouvy o zveřejnění informací.
e.V kladném případě zašle objednateli podepsanou smlouvu o zveřejnění informací a zároveň i výzvu k zaplacení ceny.
f.Uhradí cenu na účet Ministerstva vnitra.
g.Vystaví daňový doklad a zašle jej objednateli služby zveřejnění informací.
h.Zveřejní informace na Portálu veřejné správy.

Životní situace

Kalendář svozu

Listopad 2024
Po Út St Čt So Ne
28 29 30 31 1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16 17
18 19 20 21
22 23 24
25 26 27 28 29
30 1
Kalendář svozu odpadu

Mobilní aplikace

Sledujte informace z našeho webu v mobilní aplikaci – V OBRAZE.
Volně ke stažení:

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 17
18 19 20 21 23 24
25 26 27 28 29 30 1
  • 316

    metrů nadmořské
    výšky

  • 1344

    První písemná
    zmínka

  • 1277

    Počet obyvatel
    k roku 2021

  • 5948

    rozloha obce
    v hektarech